Cara Mengenali Karakter Seseorang Melalui Gaya Berjalan!

Cara Mengenali Karakter Seseorang Melalui Gaya Berjalan!

Banyak cara yang dapat dilakukan untuk membaca karakter seseorang. Salah satunya adalah melihat caranya berjalan. Pakar bahasa tubuh dan penulis buku “Making the Most of First Impressions” Patti Wood mengatakan, “Keperibadian tidak selalu boleh dinilai dari luar. Ada beberapa hal yang menunjukkan keperibadian seseorang, salah satunya adalah gaya berjalan.”

Setiap langkah kaki mencerminkan karakter manusia. Ada beberapa jenis cara berjalan beserta ertinya yang dapat anda kenali. Mungkin ini dapat membantu anda mengenali karakter anda atau orang-orang terdekat.

  • Berjalan cepat

Orang yang berjalan dengan cepat memiliki karakter percaya diri, penuh semangat dan berenergi tinggi. Karakter seperti ini biasanya penuh perjuangan dan pantang menyerah. Mereka selalu berusaha melampaui batas kemampuannya sehingga mendapatkan hasil. Oleh sebab itu, mereka memiliki peluang besar untuk berjaya.

  • Berjalan lambat

Orang yang berjalan lambat adalah seorang yang tenang, selalu santai dan tidak pernah mengambil risiko dalam hidupnya. Karakter seperti ini biasanya bukan pejuang yang kental. Kadang-kadang, sikap santai membuat mereka sukar maju dalam hal apa pun.

  • Berjalan menunduk

Golongan ini adalah orang yang lebih sering menyendiri, tapi bukan bererti tidak percaya diri atau sukar bergaul. Karakter mereka adalah misteri dan dingin. Tetapi mereka sebenarnya cukup dikagumi dan seorang yang sangat setia pada pasangan.

  • Berjalan sambil menoleh ke kiri dan kanan

Golongan ini kebiasaannya menoleh ke kiri dan kanan menandakan dia sangat peduli dan selalu memperhatikan keadaan sekitarnya. Karakter orang seperti ini sangat sesuai untuk dijadikan sahabat atau kekasih. Mereka juga dapat dipercayai untuk menyimpan rahsia dan akan selalu ada untuk orang-orang yang dicintainya.

  • Berjalan lurus

Orang yang berjalan lurus memiliki karakter yang tegas dan berprinsip. Karakter seperti ini biasanya berpotensi menjadi seorang pemimpin atau seseorang yang hebat. Mereka juga sangat bijaksana dalam mengambil keputusan dan selalu berfikir panjang sebelum bertindak.

  • Berjalan tidak lurus

Sebaliknya, orang yang berjalan tidak lurus memiliki karakter yang tidak tegas atau tidak memiliki prinsip. Biasanya mereka hanya menikmati hidup tanpa memiliki rencana untuk masa depan. Orang seperti ini juga biasanya hanya suka bermain-main dan cenderung tidak serius.

  • Berjalan seperti menjinjit

Golongan ini adalah orang yang berhati-hati. Biasanya orang yang sering berjalan menjinjit sukar percaya pada orang lain dan juga sukar dipercayai kerana mereka akan selalu berhati-hati untuk dirinya sendiri, sehingga cenderung untuk bersifat egois.

Loading...

Tags: #cara berjalan #cara jalan #cara jalan dan peribadi #cara mengenali seseorang melalui gaya berjalan #gaya berjalan dan ciri-ciri peribadi #gaya berjalan dan personaliti #gaya berjalan melambangkan karakter anda #karakter seseorang berdasar gaya berjalan #kenal personaliti individu #kenali seseorang dari cara berjalan #keperibadian melalui cara berjalan #mengenali seseorang

Panduan Mudah Menanam Bayam Dalam Pasu
Bayam atau dalam bahasa Inggerisnya dikenali sebagai ‘Spinach’ adalah spesies Amaranthus gangeticus yang
Tips Menanam Sayur Di Ruangan Sempit
Berkebun dengan menggunakan bekas seperti botol plastik, polibeg atau pasu boleh menjadi satu perkara yang menyeronokkan. Hal ini amat sesuai
10 Syarikat Penerbangan Tambang Termurah Di Dunia. Jangan Terkejut Kalau Baca!
Tambang murah tidak selalu bererti kualiti yang rendah. Jika anda ingin terbang dari
Ini Ciri-Ciri Perempuan Yang Dibenci Lelaki
Kaum lelaki memang sempoi dan adakalanya agak selekeh, tetapi percayakah anda bahawa mereka

Comments are closed.