5 Manfaat ‘Baby Oil’ Yang Perlu Anda Ketahui!

Produk Johnsons Baby Body Oil

Selain bayi dan kanak-kanak, baby oil atau minyak bayi sangat berguna dan memberi kebaikan kepada kita semua.

Bukan sahaja lembut dan beraroma menyenangkan, baby oil juga kaya dengan vitamin A dan mineral yang bermanfaat untuk kecantikan dan kebersihan diri.

Nah, ini 5 manfaat baby oil yang perlu anda ketahui. Let’s check the list!

1. Pembersih Solekan

Jika pencuci muka anda tidak mencukupi membersihkan sebarang solekan di wajah, apakata anda menghapuskannya terlebih dahulu dengan kapas yang dituang baby oil. Kaedah ini boleh digunakan buat anda yang takut mengalami iritasi jika memakai makeup remover. Di samping menanggalkan solekan, baby oil turut melembutkan lagi kulit wajah anda. Hebat bukan!

2. Pengganti Shaving Cream

Anda kehabisan shaving cream? Jangan risau, anda boleh gantikan shaving cream dengan baby oil buat sementara waktu bagi mencukur jambang, misai atau bulu ketiak. Mungkin hasilnya tidak semaksimal shaving cream tetapi baby oil sedikit sebanyak membantu menyelesaikan masalah bercukur anda.

3. Pelembab Bibir

Buat yang mengalami masalah bibir kering, baby oil boleh menjadi penyelamat anda. Caranya, oleskan sedikit baby oil pada sekeliling bibir dengan urutan perlahan-lahan. Untuk kesan yang memberansangkan, lakukan rawatan ini setiap malam sebelum anda tidur.

4. Menjadikan Rambut Sihat & Bersinar

Rambut adalah salah satu aset yang berharga buat manusia terutamanya bagi wanita. Untuk mendapatkan rambut yang sihat dan bersinar, sapukan baby oil secukupnya di seluruh rambut termasuklah kulit kepala seperti saat anda memakai shampoo. Kemudian, bungkuskan rambut anda dengan tuala yang telah direndam dengan air panas selama 15 minit sebelum dibilas dengan air bersih. Lakukan seminggu sekali untuk mendapatkan rambut yang kuat dan berkilau.

5. Bersihkan Telinga

Membersihkan telinga menggunakn cotton bud atau pengorek telinga merupakan antara rutin yang dilakukan oleh kita semua. Sebelum membersihkan telinga secara perlahan-lahan, jangan lupa untuk mencelup cotton bud anda pada baby oil. Pastinya, telinga anda akan menjadi lagi bersih.

azlan-150x150 5 Manfaat 'Baby Oil' Yang Perlu Anda Ketahui!

Azlan Jusoh

Creative Writer (Sambilan) di EncikShino.Com.

More Posts

Loading...

Tags: #5 Manfaat Baby Oil Perlu Anda Ketahui #baby oil johnson untuk wajah #baby oil untuk rambut kering #cara memakai baby oil untuk rambut #Kebaikan Baby Oil #Kebaikan Minyak Bayi #kegunaan baby oil cussons #Kegunaan Baby Oil untuk Orang Dewasa #Manfaat Baby Oil #manfaat baby oil untuk bayi #Manfaat Baby Oil Untuk Kecantikan #manfaat baby oil untuk komedo #Manfaat Baby Oil untuk Kulit Wajah dan Rambut #Manfaat Baby Oil untuk Merawat Kecantikan Kulit dan Rambut #manfaat baby oil untuk rambut rontok #manfaat baby oil untuk wajah kering #Manfaat Minyak Bayi #Tahukah Kamu Ternyata Baby Oil Punya 15 Manfaat

Tips Berucap Untuk Majlis : Teknik Ini Membantu Anda Berucap Dengan Baik!
Memberi ucapan yang baik boleh menjadi pengalaman yang bermakna buat anda. Ucapan yang
Cara Hindarkan Panggilan Scammer
Panggilan daripada penipu atau scammer boleh menjadi sangat memudaratkan dan mengancam keselamatan peribadi
Kaedah Menghafal Dengan Baik
Menghafal memerlukan pendekatan yang baik yang disesuaikan dengan gaya pembelajaran individu. Berikut adalah
Tips Pupuk Kasih Sayang Isteri Dalam Hubungan Perkahwinan
Memupuk kasih sayang dalam hubungan perkahwinan adalah aspek penting untuk mengekalkan keharmonian dan

Comments are closed.