Petua Mempercepatkan Pertumbuhan Rambut

Rambut Lebat

Petua mempercepatkan pertumbuhan rambut adalah seperti berikut ;

  1. Menggunakan hampas teh hijau ternyata dapat membantu proses pertumbuhan rambut anda. Mula-mula basahkan rambut anda dan kemudian ratakan hampas teh hijau pada kulit kepala anda. Biarkan 20 minit dan bilas dengan air biasa.
  2. Santan juga boleh digunakan dengan meratakannya pada kulit kepala serta rambut anda. Kemudian bungkuskan rambut anda selama 20 minit. Bilas dengan air bersih. Lakukan sebanyak empat kali seminggu.
  3. Ambil putih telur dan lumurkan pada rambut selama 5-10 menit, setelah itu bersihkan rambut sehingga bersih. Anda boleh amalkan dalam tempoh satu bulan sekali.
  4. Ambil pisang masak hancurkan secukupnya. Kemudian lumurkan ke rambut anda. Gunakan shower cap untuk menutup rambut anda. Tunggu sehingga selama 20 minit dan bilas sehingga bersih.
  5. Dapatkan daun lidah buaya (aloe vera) dan keluarkan gel dan lumurkan di kepada dan rambut. Biarkan selama 15 minit. Selesai, bilas kembali dengan air.
  6. Memotong hujung rambut juga dapat merangsang mempercepatkan pertumbuhan rambut.
  7. Minyak zaitun dapat membantu proses pertumbuhan rambut juga dapat bermanfaat bagi kecantikan kulit anda. Cara menggunakannya ialah membersihkan rambut terlebih dahulu dan usap rambut anda dengan beberapa titis minyak zaitun dan biarkan. Lakukan cara ini ketika malam hari dan biarkan sampai pagi dan bilas rambut anda sampai bersih.
Loading...

Tags: #cara cepatkan pertumbuhan rambut #cara nak panjangkan rambut #kaedah supaya rambut cepat panjang #macamana mahu rambut cepat panjang #Petua Mempercepatkan Pertumbuhan Rambut

Panduan Mudah Menanam Bayam Dalam Pasu
Bayam atau dalam bahasa Inggerisnya dikenali sebagai ‘Spinach’ adalah spesies Amaranthus gangeticus yang
Tips Menanam Sayur Di Ruangan Sempit
Berkebun dengan menggunakan bekas seperti botol plastik, polibeg atau pasu boleh menjadi satu perkara yang menyeronokkan. Hal ini amat sesuai
Ini Ciri-Ciri Perempuan Yang Dibenci Lelaki
Ciri-Ciri Perempuan Yang Dibenci Lelaki Kaum lelaki memang sempoi dan adakalanya agak selekeh,
Elak Mata Cepat Rabun. Amalkan Petua Ini!
Petua Elak Mata Cepat Rabun Mengikut statistik setiap tahun, lebih dari 30% penduduk Malaysia

Leave a reply "Petua Mempercepatkan Pertumbuhan Rambut"