Timba dan Perigi


Lelaki kadang-kadang kompius. If dia suka kat sorang gadis tu. Dia jadi blur. Macam mana nak menarik perhatian. Dengan erti kata lain “memikat” untuk mencari pasangan hidup. Jika diibaratkan terjumpa si gadis yang disukai secara tak sengaja. Maksudnya ditempat ilmiah seperti perpustakaan, di kedai makan, terserempak, or di shopping mall.

Setahu saya, pada peringkat permulaan lelaki akan melihat perwatakan si gadis dari segi pemakaian dan assesori dipakai. Contoh, kalau pakai cincin emas dengan gelang bersepah, maknanya “mak Orang la tu” a.k.a dah kawen.

So, yang menjadi masalah ialah macamana caranya untuk mendekati? adakah dengan sapaan atau sebaliknya. Ayat biasa ” macam pernah tengok je” hehe Kekadang, perbuatan ini memberikan impak kepada penerimaan wanita kepada lelaki. Kekadang ia dipandang sinis,kekadang dipandang seperti gatal dan sebagainya. Namun,hakikatnya jika perbuatan ini dilakukan oleh lelaki untuk mendekati si gadis, ia akan dipandang serong atau kurang manis. Walhal ia adalah satu perbuatan biasa dengan erti kata lain “timba mencari perigi” hehe betul atau tidak? terpulang kepada kebijaksanaan masing-masing.

Adakah cara lain yang lebih berkesan? Saya tidak mahu berkata apa-apa kerana saya tidak layak untuk memberikan hujah disebabkan kekurangan kemahiran saya dalam bidang ini.


Artikel Berkaitan

Tags: #gadis #lelaki #perigi #takel #timba

Pandangan Lelaki Kepada Perempuan Seksi
Bagi sesetengah lelaki, perempuan sebegini, biasanya jarang dijadikan pilihan sebagai teman hidup. Ini
Cerita Tentang Pelajaran Dalam Kelas
Murid-murid sekalian. Hari ini kita akan belajar pasal haiwan. Sebelum tu, cikgu nak
Cerita Bayi Berkaki Ayam
Semalam, aku lepak bersama seorang kawan, sudah lama tidak keluar mengeteh (minum teh)
Kuih Akok, Sangat Sinonim Dengan Negeri Kelantan
Al-kisah hikayat kuih Akok Hari ini saya nak citer sket pasal “Kuih Akok”.
  1. author

    Princess Liyana8 years ago

    Kamu kurang kemahiranke?ye lah ni?hehe..:P

    gadis sukakan lelaki yg gentleman:)

    Reply
  2. author

    wink..wink princess8 years ago

    Shino San,

    kurang kemahiran?? ye ker ni??
    mcm tak caya jer…

    Reply
  3. author
    Author

    Encik Shino8 years ago

    princess liyana,
    Gadis sukakan lelaki yang gentlemen yer? Tapi lelaki suka perempuan yang macam mana? hehehe

    wink..wink princess,
    Kurang “BERKEMAHIRAN”.
    🙂

    Reply

Leave a reply "Timba dan Perigi"