Petang Yang Hening

27092008777-copy

Bila raya menjelang, macam-macam cara persediaan nak sambut raya. Bagi aku, apa yang penting sekarang ialah memastikan keadaan kenderaan untuk balik raya berada pada tahap yang paling memuaskan. Bayaran bonus dan gaji yang baru masuk tu, tak salah kiranya aku abiskan sedikit untuk kerja maintainan kereta kesayangan aku ni. Disamping perbelanjaan untuk pakaian baju melayu dan perfume, kos-kos lain turun diambil kira. Alhamdullillah rezeki, maka dapat lah aku menggunakan sedikit untuk perbelanjaan-perbelanjaan tetap seperti maintainan kereta, kredit kad, sewa rumah, bil-bil internet, astro, air, lektrik dan sebagainya.Selesai sahaja kerja maintainan, kos penyelenggaraan taklah mahal sangat, RM178 sahaja.

Kemudian, aku telah diajak oleh seorang kawan untuk berbuka bersama-sama. Bila dah last puasa ni, nak berbuka puasa kat rumah pun macam dah takde selera. Yang memeritkan ialah aku kena kerja pada 28hb. Tapi takpe, aku ambil tanggungjawab ini dengan redha.


Artikel Berkaitan

Tags: #bil #buka puasa #hari raya #kereta #maintainan

Pandangan Lelaki Kepada Perempuan Seksi
Bagi sesetengah lelaki, perempuan sebegini, biasanya jarang dijadikan pilihan sebagai teman hidup. Ini
Cerita Tentang Pelajaran Dalam Kelas
Murid-murid sekalian. Hari ini kita akan belajar pasal haiwan. Sebelum tu, cikgu nak
Cerita Bayi Berkaki Ayam
Semalam, aku lepak bersama seorang kawan, sudah lama tidak keluar mengeteh (minum teh)
Kuih Akok, Sangat Sinonim Dengan Negeri Kelantan
Al-kisah hikayat kuih Akok Hari ini saya nak citer sket pasal “Kuih Akok”.
  1. author

    NieZearm8 years ago

    aku pun keja lagi 29 & 30 ni. 🙂
    klau engine dh convert ni, kena maintain selalu.

    Reply
  2. author

    [ Eclipse ]8 years ago

    x hbs2 kereta XD heh itu ah lelaki

    Reply
  3. author

    AyAres8 years ago

    kalu nak jual kereto.wat tubik enjin tuh bui kawe dulu..kawe Chupp dulu nih…

    Reply
  4. author

    filanastasia8 years ago

    shino : awww sungguh smart rim putih itu.. saper punyer keta itu??

    ermm baguih la.. nak raya ni.. bukan setakat diri, keluarga n household jek kena ready.. apa yg ditunggang pun kena pastikan selamat..

    Reply
  5. author

    annaheim8 years ago

    pandu cermat jiwa selamat…=)

    Reply
  6. author

    pandagumuk.8 years ago

    da 29hb.da x ya kerja (:

    Reply
  7. author
    Author

    Encik Shino8 years ago

    niezearm,
    hehe biasa lah tu..
    pakai basikal pun kena
    maintain jugak.Cuma yg
    membezakan ialah kos aja.
    😛

    cik Nad,
    baik main kereta dr main
    pempuan hehehe

    tak gtu cik nad?:P

    ayares,
    hehe oloss laa..
    slow2 ah.. sipe sket.
    pahtu masuk engine EVO.
    huh sedakk lgih..

    filanastasia,
    yela kan.. klu kita
    sendiri yg tak maintain
    benda2 tu sume spe lg?
    🙂

    annaheim,
    pandu dah cermat,
    jiwa je kacauu.. huhu

    pandagumuk,
    emm yeyy.. balik kg.. 🙂

    Reply

Leave a reply "Petang Yang Hening"