Kalau Pandai “Masak” Sendiri

Untitled-1

Dulu orang cakap bila dah banyak duit, semua beres. Takde halangan apa-apa. Tapi itu pandangan orang kebanyakkan. Secara realitinya mungkin tidak.
 pic by flickr
Bab kata orang, apabila duit sudah banyak, rasa pula nak pakai kereta mewah, rumah pulak kurang-kurang nak banglow. Kad kredit mesti ada dalam pocket. Selain, barang-barang kelengkapan lain harus datang seiring dengan gaya dan nampak elegant. Ada klas gitu. 
Bagi aku sendiri istilah “Besar lagi periuk, banyak juga keraknya” amat releven untuk digunakan. Kalau korang “masak” tu, kena pandai-pandai sukat “air.” Jangan pula periuknya kecil tapi keraknya banyak, maknanya faham-faham ler sendiri.. Oklah itu sahaja entri kali ni. GO!
Shino said : Guna periuk automatik!

Artikel Berkaitan

Tags: #masak #pendapatan #periuk #urus

Pandangan Lelaki Kepada Perempuan Seksi
Bagi sesetengah lelaki, perempuan sebegini, biasanya jarang dijadikan pilihan sebagai teman hidup. Ini
Cerita Tentang Pelajaran Dalam Kelas
Murid-murid sekalian. Hari ini kita akan belajar pasal haiwan. Sebelum tu, cikgu nak
Cerita Bayi Berkaki Ayam
Semalam, aku lepak bersama seorang kawan, sudah lama tidak keluar mengeteh (minum teh)
Kuih Akok, Sangat Sinonim Dengan Negeri Kelantan
Al-kisah hikayat kuih Akok Hari ini saya nak citer sket pasal “Kuih Akok”.
  1. author

    Atikah Honey Bee6 years ago

    yes btul tu…lagi besar gaji, lagi besar hutang nya…hahahah..sendiri mau ingat lah…

    Reply
  2. author
    Author

    Encik Shino6 years ago

    Atikah Honey Bee,
    hehe.. duit mmg xpernah cukup kot..

    Reply
  3. author

    makdara TERdiva6 years ago

    pakai periuk karen mana aci..ace pakai dapur kayu..ade beran???? 😛

    Reply
  4. author
    Author

    Encik Shino6 years ago

    MDT,
    Tapikan..zaman2 moden ni.. budak2 sekarang dah tak kenal dapur kayuu huu..

    Reply

Leave a reply "Kalau Pandai “Masak” Sendiri"