Oleh Dek Pandangan Mata


Anda berada satu meja dengan kawan seorang lelaki yang anda kenal. Adakah anda rasa rimas jika seorang lelaki memandang mata anda dengan lama. Kalau rimas kenapa? Kalau suka kenapa pulak? Mungkin sebab anda perasan mata anda cantik. Tapi jika lelaki itu memandang di bahagian chest anda, pasti anda akan rasa tak selesa. Dan anda pasti menuduh lelaki itu gatal. atau mata keranjang. Adakah anda akan sedar bila lelaki pandang kat bahagian situ? Kalau lelaki yang bermata juling macam mana? Susah tak nak trace kan.. Kekadang sesetengah perempuan bangga jika berpakaian ketat dengan erti kata lain untuk menunjukkan bahagian badan yang mengiurkan. Lelaki pasti tak putus pandang. Memang itu naluri lelaki. Rasanya, kalau anda seorang lelaki anda pasti pening memilih dua criteria. Antara bentuk tubuh dan wajah. Huh susah tu.. Ramai lelaki mengeluh.

Kekadang tu susah kita nak paham dengan hati seseorang. Apa yang kita cakap kadang kala memberi tasiran yang kurang baik bagi sesetengah orang. Oleh itu, elakkan dari bercakap benda-benda yang sememangnya kita taktau dan cakaplah benda-benda yang kita sedia tau seperti cakap pasal makan nasi dalam pinggan. Semua orang makan nasi pinggan kecuali orang utan dan orang-orangan. Tul tak??

Carian Berkaitan

makna pandangan mata lelaki

Artikel Berkaitan

Tags: #lelaki #mata #mengiurkan #pandangan

Pandangan Lelaki Kepada Perempuan Seksi
Bagi sesetengah lelaki, perempuan sebegini, biasanya jarang dijadikan pilihan sebagai teman hidup. Ini
Cerita Tentang Pelajaran Dalam Kelas
Murid-murid sekalian. Hari ini kita akan belajar pasal haiwan. Sebelum tu, cikgu nak
Cerita Bayi Berkaki Ayam
Semalam, aku lepak bersama seorang kawan, sudah lama tidak keluar mengeteh (minum teh)
Kuih Akok, Sangat Sinonim Dengan Negeri Kelantan
Al-kisah hikayat kuih Akok Hari ini saya nak citer sket pasal “Kuih Akok”.
  1. author

    Yna Butterfly8 years ago

    Mmg aa rimas…
    cba lau pmpn lak pndng mata laki…
    rimas x?
    rimas gak kn?
    xpon tersipu2 malu…
    sama je wak…
    huhuuuuuuu~~~

    Reply
  2. author

    A t i Q a h8 years ago

    Saya makan nasik dalam polisterin. Huhuhu.

    Reply
  3. author

    myadlan8 years ago

    ni sume soal iman di dada..
    kalo iman kuat.. kene la jaga pandangan.. 🙂

    Reply
  4. author

    filanastasia8 years ago

    shino : mata manusia memang susah nak dijaga.. sama gak ngan ati dan lidah.. bak kata myadlan.. semuer bergantung pada iman.. tapi la kan.. bg kiter.. tak luak pun kalau setakat nengok.. buat bodo sudah.. takde makna nyer pun.. huhuh…

    ni la dasar org ati batu.. takde perasaan.. huhuhu

    Reply
  5. author

    nadia-ady8 years ago

    pompuan tu perasan lar tu.hahaha

    tp,laki2 x yah la pandang lebey2..pandang2 gitu x pe la..diizinkan =) biasalah,manusia kan ada mata,mesti la nak pandang semua tp berpada-pada lah..huhuhu

    Reply
  6. author

    Princess Liyana8 years ago

    Alahai,daripada bcakap benda yang kita tak tahu kebenarannya,baik kita tanye trus je kat tuan empunya bdn?tak gitu bro:)

    Reply
  7. author

    annaheim8 years ago

    erm.bukan pandangan ke mata tuh lagi bahaya dr pandangan ke chest ke…?huhu…~!

    Reply
  8. author
    Author

    Encik Shino8 years ago

    yna butterfly,
    err yeke…
    kalau gurl tgok lama2..
    silap2 nanti berkenan pulak
    hehehe 😀

    atiqah,
    ye ah sbb awk kn berada dialam
    persekolahan hehe~ kt kafe xde
    yg nk kasi pinggan sbb malas nk
    cuci 😛

    myadlan,
    owh..bak kate org sekali
    pandang tu rezeki dan yang
    kedua dan ketiga tu dah
    syaitan la tu hehe~

    p/s: nk tgok sekali
    kasi lama2 sket hehe~

    filanastasia,
    kalau xnak dipandang lama2.
    pakailah pakaian yg sopan.
    kalau xnak dedahkan badan,
    janganla pakai spagetti je..
    hehe tul tak..??

    nadia-ady,
    sy sokong pendapat nadia,
    tul ah sbb kalau xpandang nnt
    cpt x ambik kisahlah then kena
    tuduh berlagak. Kalau suka lak,
    pandangla mata si dia.. sure
    si dia tersipu-sipu malu macam
    siput hehe

    princess liyana,
    betol tu tuan putri,
    sy pon pikir begitu gak.
    kalau taktau baik tanya dari
    buat2 mcm tau…

    annaheim,
    pandangan ke mata leh tahu
    samada org tu ikhlas atau
    tak ckp ngn kita. 🙂
    pada sy if dalam soal
    luahan perasaan, pandangan
    mata pasti akan terus ke jiwa..
    waaaahhhhggh ..say it : i love u.

    Reply
  9. author

    [ Eclipse ]8 years ago

    dari mata jatuh ke hati. dari hati jatuh ke mana ey? GUURRG x suka pandang mata org masa cakap. bukan rimas jadi x selesa lo ;3 tapi nanti kalau x pandang mata nanti dia cakap kita sombong or?? apa2 je lah..
    LOL lelaki je ke? perempuan sama je kot.. hhaha

    Reply
  10. author

    [ Eclipse ]8 years ago

    nadia-ady WOOT~ terpandang bule. tapi sekali pandang je jgn kelip2. rezeki LOL mcm hampeh je ayat nie. haha ;3

    Reply

Leave a reply "Oleh Dek Pandangan Mata"