Mabuk

Mabuk,5 / 5 ( 1votes )

Masa Raya Korban yang lepas-lepas aku sudah biasa melapah lembu dan kambing yang selesai disembelih. Bukan setakat tu sahaja, aku juga tidak takut membersihkan darah yang berselerak di kain juga di bekas. Aku memang tak takut darah.

Suatu hari, semasa selesai rawatan tu. Aku cuba menukar kapas pada luka di suatu bahagian badan. Bila sahaja aku cuba tengok darah tu yang melekat pada kapas tu, aku jadi pucat tiba-tiba, rasa mual yang amat sangat. Sesak nafas dan tiba-tiba penglihatan macam kabur-kabur. Tiba-tiba rasa nak mengigil. Rasa mual menjadi-jadi dengan tiba-tiba. Aku jadi kelam kabut dan kaki terasa lemah longlai. Aku cepat-cepat duduk di sofa. Pada masa tu, aku tenangkan diri dan berfikir. Heran sebab tak pernah aku jadi begitu. Badan aku tiba-tiba berpeluh dingin. Tak henti-henti. Aku tercungap-cungap. Adakah ia kesan ubat yang aku makan? Atau ia mungkin sebab fobia masa rawatan tu.


Artikel Berkaitan

Tags: #badan #darah #luka #mabuk

Pandangan Lelaki Kepada Perempuan Seksi
Bagi sesetengah lelaki, perempuan sebegini, biasanya jarang dijadikan pilihan sebagai teman hidup. Ini
Cerita Tentang Pelajaran Dalam Kelas
Murid-murid sekalian. Hari ini kita akan belajar pasal haiwan. Sebelum tu, cikgu nak
Cerita Bayi Berkaki Ayam
Semalam, aku lepak bersama seorang kawan, sudah lama tidak keluar mengeteh (minum teh)
Kuih Akok, Sangat Sinonim Dengan Negeri Kelantan
Al-kisah hikayat kuih Akok Hari ini saya nak citer sket pasal “Kuih Akok”.
  1. author

    Honey Bee8 years ago

    rasa2 nya fobia ms rawatan kot..heheh..
    tak pn fobia ngan darah sendiri..
    lgpun yg dulu2 tu..darah lembu..

    notes : jwpan utk pertanyaan u tu…neo ok jer..mcm tu lah jgk..
    tak dr sebarang perubahan atau perubahan dr segi luaran pn..:)

    Reply
  2. author

    13may8 years ago

    hehhe hehhe…

    ko amik ubat apa??? hehhe hehhe

    Reply
  3. author

    goasop8 years ago

    maybe sb tgk darah sendri. 2 rasa ngilu.. *ngilu ke? emm. pdhl kalu tgk darah lembu tym raya haji, x nervous pn..

    Reply
  4. author

    Princess Liyana8 years ago

    hm…fobia sebab tgk darah sendiri kot..hmm..bro,sudah ok kah?
    hmm

    Reply
  5. author

    NieZearm8 years ago

    ubat ape yg ko amik? ade plak kesan sampingan smpi mcm tu.
    dh sihat ke?

    Reply
  6. author

    A t i Q a h8 years ago

    Ada ek, kesan sampingan yang serupa itu?

    Get well soon ya.

    Reply
  7. author

    [ Eclipse ]8 years ago

    mungkin kot XD

    Reply
  8. author

    cHaDacHaDa8 years ago

    yg kamu biasa darah lembu.
    ni darah manusia.

    beza kan?
    rasa dan bau?

    mungkin ahh.

    jgn percaya teori saya.

    saya ni lemah dalam subjek sains.

    uwek!!

    Reply
  9. author

    ~ mizzAmy ~8 years ago

    ~ maybe sebab tengok darah sendiri la tuh. ~

    Reply
  10. author

    hey...ini aku8 years ago

    kau salah mkan ubat, aku tau.. kau luka kan? tu ubat sapu la, bukan ubat telan..

    Reply
  11. author

    nadia-ady8 years ago

    err..rasanya fobia dgn darah sendiri kot.itu pun mungkin kesan dr ubat yg dimakan

    Reply
  12. author

    vidadarisakura8 years ago

    er..no idea…hee

    Reply
  13. author

    filanastasia8 years ago

    s h i n o : mabuk ker?? normal tuh.. hormon tak baper nak stabil.. huhuhu…

    sakit gigi tak ok lagik ker??? ngeee

    Reply
  14. author

    yOnnA8 years ago

    ish.bace entry ni yonna lak rase mual nk muntah! hahaha..

    Reply
  15. author

    azie8 years ago

    erm

    tu baru sikit..

    cuba bayangkan kiteorang tiap2 bulan tgk darah,ahaha

    Reply

Leave a reply "Mabuk"