Kisah Tentang Pendam Perasaan


Seringkali Hafiz bertanyakan pasal Nadia. Kawan Leya. Dalam tak disangka sangka Leya mempunyai perasaan dengan Hafiz. Namun, pada ketika itu Hafiz hanya menganggap Leya adakah kawan biasa. Dia tidak pernah tau yang Leya mempunyai perasaan kepada nya. Kenapakah perempuan sering memendamkan rasa dan tidak mahu berterus terang?

Perhubungan mereka ibarat senior dengan junior terputus seketika kerana Leya merasa tidak selesa dengan Hafiz. Ibarat Hafiz mempergunakan dirinya untuk mendekati Nadia. Leya amat kecewa pada masa itu dan menganggap Hafiz tidak pernah mempunyai perasaan terhadapnya. Akhirnya, kisah ini terpendam selama beberapa tahun.

Setelah sekian lama menyepi, akhirnya Hafiz muncul kembali. Itupun dengan cara tak disengajakan. Banyak yang mereka borakkan, maklumlah mereka tidak pernah bersua selepas beberapa tahun. Dan secara tak sengaja, Leya telah menceritakan apa yang berlaku dahulu. Hafiz sgt terkejut dengan pengakuan itu dan pada hakikatnya, dia juga pernah menyimpan perasaan terhadap Leya dan dia beranggapan Leya sudah mempunyai teman lelaki tanpa bertanyakan secara terus kepada Leya. Itu hanya lah tanggapan Hafiz pada Leya kerana Leya tidak pernah menunjukkan reaksi terhadap perilaku Hafiz yang meminati Leya.

Memandangkan Leya dan Nadia adalah kawan rapat, apa yang terlintas pada fikiran Hafiz untuk mendekati Leya, adalah dengan bertanyakan pasal Nadia. Kawan Leya yang ternyata masih kosong. Namun, pada hakikatnya, perhubungan Hafiz dengan Nadia hanyalah kawan biasa.

Oleh kerana itu, Leya telah menganggap Hafiz telah menjadi milik Nadia dan mengambil langkah untuk mengundurkan diri walaupun Leya rasa amat perit sekali untuk melupakan Hafiz. Ya, Hafiz adalah cinta pertama Leya. Panggilan telefon pada malam itu, terus mengungkap seribu rahsia Leya.Β Sekarang mereka telah mula menghubungi antara satu sama lain. Kalau lah dahulu Hafiz tau. Ada beza ke?

Carian Berkaitan

8 tahun pendam perasaan

Artikel Berkaitan

Tags: #kisah cinta muda mudi #Kisah Tentang Pendam Perasaan #pendam perasaan cinta #pendam rasa cinta

Pandangan Lelaki Kepada Perempuan Seksi
Bagi sesetengah lelaki, perempuan sebegini, biasanya jarang dijadikan pilihan sebagai teman hidup. Ini
Cerita Tentang Pelajaran Dalam Kelas
Murid-murid sekalian. Hari ini kita akan belajar pasal haiwan. Sebelum tu, cikgu nak
Cerita Bayi Berkaki Ayam
Semalam, aku lepak bersama seorang kawan, sudah lama tidak keluar mengeteh (minum teh)
Kuih Akok, Sangat Sinonim Dengan Negeri Kelantan
Al-kisah hikayat kuih Akok Hari ini saya nak citer sket pasal “Kuih Akok”.
  1. author

    AyAres8 years ago

    bertuah Liya

  2. author

    fieza8 years ago

    urm….

  3. author

    [ Eclipse ]8 years ago

    yeah~ nadia datang menghancurkan dunia haha

    perempuan memang suka memendam rasa

  4. author

    azie8 years ago

    jangan pendam, say it out loud.

    kalau tak, nyesal beb~

  5. author

    annaheim8 years ago

    eit,lately nih asyik love story jer..sedang jatuh cinta ka.?

  6. author

    Princess Liyana8 years ago

    Setuju sama Azie..SAY IT OUT LOUD..;)

    Mana tahu. peluang itu ada. πŸ˜‰

    Good luck!

  7. author

    lavender8 years ago

    Ohh..ada beza..dah bazir beberapa tahun..(~_~)..hehe..but life is wonderful..

  8. author

    ladysheqa8 years ago

    pernah terjadi pada diri sy sbnrnya..
    cume perasaan itu kadang2 mudah hilang..
    yelah dah tawar hati..
    mmg sgt byk yg berubah jika hafiz tahu..
    byk sgt..
    tetapi, menjadi kawan lebih baik dari segala-galanya

  9. author

    ladysheqa8 years ago

    btw kenapa mesti perempuan yang start dulu?
    kenapa bila perempuan dah start berterus terang, lelaki dgn mudah mereject??
    nape lelaki tak penah bagi peluang kenal???

  10. author

    ~ mizzAmy ~8 years ago

    ~ rasanya, kalau perempuan memang suka pendam rasa jer. sama la dengan I. diam kan diri and he didn’t make any move. πŸ™ ~

  11. author

    filanastasia8 years ago

    shino : alahai.. bukan semua perempuan suka memendam rasa.. mungkin dr pengalaman… pernah di’reject’ ke…

    sudah lumrah perempuan takut diri di’reject’ kalau berterus terang.. (ini kes kalau lelaki tak suka la…) dan juga sifat perempuan yg akan rasa malu tahap dewa jika isi hati ditolak mentah-mentah.. seperti mau bunuh diri maa…. oleh itu mereka lebih gemar memendam rasa dr rasa terhina.. huhuhu…

    pst.. bagaimana kalau dah terus terang tp sang lelaki buat cam gantung tak bertali.. mcm suka tp mcm tak suka.. erkk???

  12. author

    nadia-ady8 years ago

    pompuan pendam sebab takut direject

    “perigi jangan cari timba”

    mungkin sy berfikiran tradisional dlm hal ni…

  13. author

    farah aminuddin8 years ago

    aduhai. tu nasib baik si leya tu lum kawin lg even after beberapa tahun. kalau x, melepas je si hafiz tu. lain kali jgn malu2.. tnye je terus sidia tu available ke x.. LOL

  14. author

    Letting the time pass me by8 years ago

    Thanks for dropping by at Inspirasi Aliff..

    Jangan lupa baca posting terbaru…

    http://inspirasi-aliff.blogspot.com/

  15. author
    Author

    Encik Shino8 years ago

    ayares,
    bertuah sgguh..
    πŸ˜›

    fieza,
    πŸ™‚

    cik Nad,
    tak baik pendam2.
    Nanti jadi barah..
    πŸ™‚ baik berterus terang,
    sbb bleh selesaikan banyak
    masalah..

    azie,
    tol tu..
    jgn simpan2..
    ckp je trus kn senang.

    princess liyana,
    peluang datang hanya
    sekali. πŸ™‚

    ladysheqa,
    kekadang perasaan tu tak kira
    kawan atau lawan. Kalu dah suke,
    semua tu dah tolak tepi..

    ermm..rsenya, tak kira lelaki
    atau perempuan. Janganlah terlalu
    menanam ego yang tinggi kerana
    ia tidak mungkin menguntungkan
    mane2 pihak. πŸ™‚

    mizzamy,
    at least bg hint..
    biar lelaki tu tau.
    Sbb lelaki ni lambat
    pikap sket bab2 ni..

    filanastasia,
    emm bukan masalah takut kena
    reject atau ape. Tapi bila berterus
    terang, anda pasti rse tenang sebb
    ia dapat mengungkaikan pelbagai
    persoalan.

    πŸ™‚ juz ask him trus. Or sms.
    kalau malu. Then bg tempoh.
    At least 1 day. Assume as jika
    die xreply. Juz let it go.
    Bg pluang pada org lain utk
    memiliki hati awk plak.
    Or better u myepikan diri.
    Tgok, die cari tak u lg. If
    cari, then he needs u. But
    ask him after seeing each other.
    Straight forward lah.

    nadia-ady,
    kalau dah suke bertindaklah.
    Rsanya peribahasa tu dah mcm
    tak bleh nak pakai. Sbb perempuan
    kan ramai dari laki. Then susah
    nak cri lelaki yg betul2 baik.

    Letting the time pass me by,
    ur welcome..
    Insyallah.. πŸ™‚