Kerjaya Sebagai Mencuri

shasha_small

Biasakah dengan kes kehilangan barang peribadi di dalam kelas, pejabat dan sebagainya? Masa zaman sekolah selalu juga ada kes kecurian camni. Ada yang hilang duit, kasut dan barang mainan. Dan sangat melampau jika kes kecurian ini berlaku dikalangan orang dewasa (umur 28 – 50) yang mana suspek terlibat adalah rakan sekerja yang disangka memang tidak akan membuat kerja perbuatan keji sebegitu.

Aku terbaca satu artikel, yang mana ada wujud satu habit manusia yang suka mengambil barang orang lain (mencuri). Mereka ini bukan tidak mampu memiliki barang tersebut sendiri, malah barang yang diambil bukannya boleh membuatkan si pencuri kaya-raya.

Bagi mereka, jika beliau berjaya mencuri barang tersebut tanpa dikesan, ia merupakan “kepuasan” tersendiri yang sukar dirasai.


Artikel Berkaitan

Tags: #habit suka mencuri #mencuri untuk kaya #mencuri untuk puas #pekerjaan sebagai pencuri #tabiat suka ambil barang orang

Pandangan Lelaki Kepada Perempuan Seksi
Bagi sesetengah lelaki, perempuan sebegini, biasanya jarang dijadikan pilihan sebagai teman hidup. Ini
Cerita Tentang Pelajaran Dalam Kelas
Murid-murid sekalian. Hari ini kita akan belajar pasal haiwan. Sebelum tu, cikgu nak
Cerita Bayi Berkaki Ayam
Semalam, aku lepak bersama seorang kawan, sudah lama tidak keluar mengeteh (minum teh)
Kuih Akok, Sangat Sinonim Dengan Negeri Kelantan
Al-kisah hikayat kuih Akok Hari ini saya nak citer sket pasal “Kuih Akok”.
  1. author

    yOnnA7 years ago

    sebab dah biasa mencuri kot. tu yang terkenan sampai sudah

    Reply
  2. author
    Author

    Encik Shino7 years ago

    yonna,
    Pelik kan orang cam ni..
    Tapi macam susah nak ubah.

    Reply
  3. author

    wawa7 years ago

    kalo dh jd habit mmg ssh nk buang

    Reply
  4. author
    Author

    Encik Shino7 years ago

    wawa,
    Mula-mula tu suka-suka dulu..
    Then lama2 jadi amalan.. payah ni nak tinggal..

    Reply
  5. author

    .fatin nabila.7 years ago

    omg, i mmg hangin dgn pencuri! sumpah. byk kali dah kwn sendiri curik kot, pelik!

    Reply
  6. author
    Author

    Encik Shino7 years ago

    fatin nabila,
    Bagi i sendiri, susah nak tangkap pencuri ni.. kalau main tuduh2 pun macam takleh plak.. nanti orang cakap fitnah..

    Reply

Leave a reply "Kerjaya Sebagai Mencuri"