Ikan Tongkol Menjadi “Masjid”

Untitled

Ada satu cerita nak dikongsi :
Saudara A ini sangat minat memancing. Bila sebut pasal memancing, memang sudah jadi hobi sejak beliau belum kahwin lagi. Nak dijadikan cerita, pada suatu hari beliau telah membawa pulang hasil pancing ke rumah untuk dimasak oleh isteri beliau. Itu sahajalah cara untuk membuatkan si isteri berasa girang oleh kerana tidak sia-sialah apa yang dibuat oleh suaminya kerana mendapat habuan yang sepatutnya. Tapi sebenarnya ikan tersebut hanya dibeli dipasar bagi mengaburi mata isteri beliau.
Proses pecah tembelang berlaku apabila si isteri mengajak seorang kawan lelaki yang juga seorang kaki pancing untuk bersama-sama menjamu selera hasil pancing si suami. Maka, penipuan itu terbongkar apabila ikan yang diistiharkan hasil pancing ditepi pantai itu adalah sejenis ikan Tongkol. Secara logik akal, ikan Tongkol sememangnya tidak akan berada di tepi pantai dan tidak mungkin dapat dipancing dengan hanya mencampakkan mata kail dari pantai. Spesis ini hanya akan berada pada laut dalam ataupun di tengah laut. 
Maka, nahaslah kepada saudara A. Jadi persoalannya, kemanakah saudara A pergi selama dua (2) tahun melakukan aktiviti tersebut? Jawapannya ialah beliau berjaya bernikah lagi satu.  Agak licik juga saudara A ini.

Oklah tamat sudah kisah buat kali ini. GO!

Shino said : macam-macam lah..

Artikel Berkaitan

Tags: #cerita #ikan #lelaki #mancing

Pandangan Lelaki Kepada Perempuan Seksi
Bagi sesetengah lelaki, perempuan sebegini, biasanya jarang dijadikan pilihan sebagai teman hidup. Ini
Cerita Tentang Pelajaran Dalam Kelas
Murid-murid sekalian. Hari ini kita akan belajar pasal haiwan. Sebelum tu, cikgu nak
Cerita Bayi Berkaki Ayam
Semalam, aku lepak bersama seorang kawan, sudah lama tidak keluar mengeteh (minum teh)
Kuih Akok, Sangat Sinonim Dengan Negeri Kelantan
Al-kisah hikayat kuih Akok Hari ini saya nak citer sket pasal “Kuih Akok”.
  1. author

    Mr Noble6 years ago

    haha! lama tu 2 tahun kaver kawin dgn ckp pergi mancing

    Reply
  2. author
    Author

    Encik Shino6 years ago

    Mr Noble,
    Hahaha kawen punya pasal! 😛

    Reply
  3. author

    Anne M.6 years ago

    kamu nak mancing ikan apa lak bro?

    Reply
  4. author
    Author

    Encik Shino6 years ago

    Anne M.
    hehe mane berani… 😛
    Lgpun i setia pada yang satu..

    Reply
  5. author

    Anne M.6 years ago

    bagus3!
    ini gua suka bro!

    satu company je, jangan banyak cawangan, rabak nnt

    Reply
  6. author
    Author

    Encik Shino6 years ago

    Anne M.
    Jangan cakap…sunnah nabi tu he~

    Reply
  7. author

    Anne M.6 years ago

    kalo folow dapat pahala kan?

    hahaha

    Reply
  8. author
    Author

    Encik Shino6 years ago

    Anne M.
    …dan dapat peyakit! 😛

    Reply
  9. author

    fairuz6 years ago

    aduh sakitnye kena tipu

    Reply
  10. author
    Author

    Encik Shino6 years ago

    fairuz,
    hoho ..stended lah.

    Reply

Leave a reply "Ikan Tongkol Menjadi “Masjid”"