Gadis dan Jejaka


Gadis A sudah pun putus cinta dengan Jejaka B…Setelah sekian lama..Jejaka B telah menyesal dan ingin pulang kepangkuan Gadis A… Namun, Gadis A sudah mengetahui bahawa Jejaka B telah bermain kayu tiga semasa mereka masih mempunyai hubungan…

Gadis A amat kesiankan Jejaka B dan masih mempunyai perasaan sayang kepada Jejaka B. Namun, Gadis A amat takut untuk menerima Jejaka B balik oleh kerana takut dipermainkan buat kali kedua..

Gadis A perlu buat keputusan sekarang…perkara ini menganggu fikirannya..Terdapat 3 kemungkinan yang perlu dia lakukan..

a) Terima Jejaka B balik.

b) Bersikap biasa dan menganggap Jejaka B hanya sebagai kawan biasa.

c) Tidak mempedulikan Jejaka B dan cari lelaki yang lebih baik.

Bagaimana??… Gadis A tersepit antara dua situasi..


Artikel Berkaitan

Tags: #gadis #jejaka

Pandangan Lelaki Kepada Perempuan Seksi
Bagi sesetengah lelaki, perempuan sebegini, biasanya jarang dijadikan pilihan sebagai teman hidup. Ini
Cerita Tentang Pelajaran Dalam Kelas
Murid-murid sekalian. Hari ini kita akan belajar pasal haiwan. Sebelum tu, cikgu nak
Cerita Bayi Berkaki Ayam
Semalam, aku lepak bersama seorang kawan, sudah lama tidak keluar mengeteh (minum teh)
Kuih Akok, Sangat Sinonim Dengan Negeri Kelantan
Al-kisah hikayat kuih Akok Hari ini saya nak citer sket pasal “Kuih Akok”.
  1. author

    Anonymous9 years ago

    b) Bersikap biasa dan menganggap Jejaka B hanya sebagai kawan biasa. < -- rasanya yg ni, sebab berkawan la balik, mana tau kot2 dari situ leh nmpk yg Jejaka B betul2 dah berubah. pastu tgk la camne, sama ada berbaloi utk Kembali ke Jejaka B or not

    Reply
  2. author

    Anonymous9 years ago

    b) Bersikap biasa dan menganggap Jejaka B hanya sebagai kawan biasa.
    ———————————
    Tp x salah berikan peluang kdua tuk jejaka b utk muhasabah diri.
    Jejaka b jgn la wat perangai x senonoh, kembli la ke pngkal jalan pintu taubat masih tbuka lg..

    Bumi yang mana x penah ditimpa hujan, gaduh sikit2 ni biasa la untuk mencari kesefahaman dan keserasian yang penting kn pandai menjaga hati masing2.

    Reply
  3. author

    Anonymous9 years ago

    gadis A kena r faham diri sendiri tu.kalau kesian tak yah r nak terima,tapi kalau syg terima r.. gadis A ni confuse tul, diri sendiri pun tak faham…kawan jer sudah, tapi kalau nak terima tu jangan 100% commitmnt n sayang,berwaspada la..hidup ni bagai roda kemungkinan untuk jejaka B kembali ke sikap lama tu ada..no heart feling

    Reply
  4. author

    ah tok9 years ago

    c) Tidak mempedulikan Jejaka B dan cari lelaki yang lebih baik.

    Sebagai jejaka, saya pilih di jawapan di atas. Sebab:
    Tidak mempedulikan di sini bermaksud jgn memulakan. Kalau dia tegur, buat mcm biasa je. Kan Gadis A tiada apa-apa hubungan lagi dengan Jejaka B. Apa ada hal. Biar Jejaka B tu, belajar sesuatu.

    Tul tak?

    Reply
  5. author

    AyAres9 years ago

    ermmm..berikan PELUANG…
    peluang kali kedua biasanya lebih di hargai…

    Reply
  6. author

    hak milik 'atok'8 years ago

    sebagai wanita, saya akan amek pilihan ke tiga.. mencari lelaki yg lebih baik.. kalau anggap kawan aje.. saya takut lelaki itu ingat wanita itu memberi peluang kedua kepadanya… curang bukan bererti kelakuan luar kawalan.. tak perlu di berikan peluang ke dua.. lebih baik cari lelaki lain yg buleh menghargai kasih sayang yg diberikan..

    Reply

Leave a reply "Gadis dan Jejaka"