Cerita Tentang Pelajaran Dalam Kelas

Cikgu Kelakar

Murid-murid sekalian. Hari ini kita akan belajar pasal haiwan. Sebelum tu, cikgu nak uji kamu semua dahulu.

“Macam mana bunyi lembuu?” Tanya cikgu.

“MmooooooooOOOOohh” Ahmad menjawab dengan bersemangat. Mentang-mentang bapak dia bela lembu. Memang bunyi tu kacang je buat Ahmad. Sengih dan bangga Ahmad jawab. Kau memang terrer betul Ahmad.

“Bagusss Ahmad…” Puji cikgu.

“Murid-murid macam mana bunyi ayam?” Tanya cikgu lagi.

“Kok kerekkkkkkkkkk kokkk….” Muncung je mulut Azli membuat bunyi tersebut.. Wahh.. memang Azli tau bunyi ayam sebab bilik tidur rumahnya sebelah reban ayam kepunyaan bapak dia. Bila bangun pagi ayam jantan tu selalu je berkokok bila lampu bilik Azli dinyalakan.

“Bagusss Azli ..”

Bangga amat si Azli time tuh.. Muka dia pun dah berubah separuh poyo.

“Murid-murid sekalian macam mana bunyi buaya?” Tanya cikgu lagi pada sorang budak perempuan yang dari tadi macam nak jawab je. Tapi takde peluang. Angkat tangan tapi cikgu macam tak nampak je. Jadi oleh kerana kesian, maka cikgu memberikannya peluang.

“Buaya?? erkkkk..taktau cikguu…” Jawab Nina takut-takut. Dia memang taktau sebab rumah Nina memang takde buaya hanya ada baju cap Buaya saja yang biasa dia lihat. Itu pun milik bapak dia.

Apabila semua murid dalam kelas itu tidak dapat menjawab soalan itu, maka cikgu kelas itu memberitahu jawapannya;

“Bunyinya macam ni… piiweeetttttttttttttttttt..” Nampaknya cikgu mula ajar satu benda baru. Seronok betul cikgu ni ajar.

“Peliknya bunyi dia.. tak pernah dengar la.. masa saya pergi zoo dengan mak saya pun, buaya tak pernah ada bunyi..” Ujar Nina sambil menggaruk-garukkan kepala kebingungan.

“Kalau awak nak tahu itulah bunyi buaya darat! “Jawab cikgu ringkas.

Masing-masing senyap seketika dan kemudian semua murid gelak-gelak. Cikgu ni memang nak kena sekeh je kan? Sik baik aku bukan anak murid beliau.

Carian Berkaitan

Ajaran sesat dalam filem rock bro, pelajaran budak budak

Artikel Berkaitan

Tags: #cerita dalam kelas #kisah dalam kelas #pelajaran bunyi haiwan budak sekolah #pelajaran kepada budak sekolah #soalan tentang bunyi haiwan

Pandangan Lelaki Kepada Perempuan Seksi
Bagi sesetengah lelaki, perempuan sebegini, biasanya jarang dijadikan pilihan sebagai teman hidup. Ini
Cerita Bayi Berkaki Ayam
Semalam, aku lepak bersama seorang kawan, sudah lama tidak keluar mengeteh (minum teh)
Kuih Akok, Sangat Sinonim Dengan Negeri Kelantan
Al-kisah hikayat kuih Akok Hari ini saya nak citer sket pasal “Kuih Akok”.
Askar Terpaksa Makan Ular Dalam Keadaan Mendesak
Islam tidak mengabaikan keadaan darurat dalam kehidupan. Islam menyedari bahawa pentingnya penyelesaian dalam
  1. author

    Riezal8 years ago

    hahaha lawak siot.. tak terpikir aku kejap..

  2. author

    .fatin nabila.8 years ago

    haha..
    cikgu ni laki or perempuan?

  3. author

    wawa8 years ago

    kompem cikgu laki ni hehehe

  4. author

    ~ mizzAmy ~8 years ago

    ~ cikgu tuh laki ke perempuan? gatai betul la ckigu tuh duk mengajar anak muridnya camtuh. ~

  5. author

    [ nadia ]8 years ago

    cikgu, x baik merosakkan pemikiran jenerasi akan datang.hahaha xD otak mereka masih suci

  6. author

    filanastasia8 years ago

    s h i n o : cikgu ittew kah buaya darat nya?? hahahhahha…

  7. author

    AzRi AzyAn8 years ago

    ouh ajaran sesat.

  8. author
    Author

    Encik Shino8 years ago

    riezal,
    begong tul cikgu tu
    hahaha

    fatin nabila,
    of course la lelaki
    haha

    wawa,
    betol 😛

    mizzamy,
    hahaha bongek ah
    cikgu tu..

    nadia,
    hehehe kesian
    mereka itu..
    lurus dan jujur je..

    filanastasia,
    tak kot keh keh keh

    azri azyan,
    cikgu tu ajar mereka
    berfikir diluar kotak..
    😛 hehe

  9. author

    FaDz mOhD8 years ago

    budak itu sangat chumel………….

  10. author

    ladysheqa8 years ago

    hikhikhik..
    shino ni kelakar lah..

  11. author

    mala_yusof8 years ago

    wah…idea bagus..
    nnt cikgi try apply dalam kelas..
    kita tgk apa reaksi bdk2..
    hahahahaha…..

  12. author
    Author

    Encik Shino8 years ago

    FaDz mOhD,
    heheheh 😛

    ladysheqa,
    😛

    mala yusof,
    hehe ajaran sesat tu
    😀

  13. author

    cham's8 years ago

    ko mmg poyo la shino!!! wakakaka

  14. author
    Author

    Encik Shino8 years ago

    cham’s,
    hahahaha 😀

  15. author

    Wawa_Nadwa8 years ago

    kekekkeke!
    mengarut tau cikgu nih.
    =P

  16. author

    Hananeechan8 years ago

    kena report kat kementerian pendidikan neh.

    sila bagi no tepon cikgu tu yeh.
    =p

  17. author
    Author

    Encik Shino8 years ago

    wawa nadwa,
    😛 hehehe..
    ajar benda baru .

    hananeechan,
    no tel cikgu tu xde,
    no tel sy ade heheeh
    😛