Khasiat Buluh Perindu

131220081177

Kalau mizzamy buat entri pasal Batu Serai. Now, aku pulak akan buat entri pasal “barang baik” yang digunakan sejak dahulu kala. Adakah ia sebagai salah satu perubatan tradisional atau tidak, aku tak mahu komen. Cuma aku nak tunjukkan barang asli yang sempat aku snap semasa ke rumah seorang bomoh di suatu tempat yang dirahsiakan. Pernahkah anda mendengar pasal Buluh Perindu?

Menurut bomoh tu, Buluh Perindu sememangnya wujud, dan benda ni bukan senang untuk ditemui dan ia dijaga oleh penjaganya sendiri iaitu makhluk halus. Penggunaan buluh perindu biasanya dikaitkan dengan tujuan memudahkan pertemuan jodoh, penyeri wajah, atau sebagai pelaris perniagaan serta menghadiri temuduga dan sebagainya. Nak cakap percaya atau tidak, aku pun susah nak cakap. Tapi orang cakap berikhtiarlah kerana ia adalah satu usaha dan dengan kuasa Allah s.w.t maka, jadi lah ia.

Jika ditaruk buluh perindu tersebut di dalam minyak bunga Tanjung Asli maka bolehlah ia dipakai sebagai penyeri muka. Yang penting, niatnya harus betul. Itu yang bomoh itu bagitau. Korang nilailah sendiri dengan akal yang waras.

Namun demikian, sesungguhnya, alam ghaib itu wujud dan kita sebagai manusia harus selalu beramal dan janganlah melakukan perbuatan khurafat kerana ia adalah berdosa disisi agama. Wallahwallam.

Carian Berkaitan

story buluh perindu

Artikel Berkaitan

Tags: #buluh perindu #buluh perindu mistik #kegunaan buluh perindu #khasiat buluh perindu #menyeri wajah dengan buluh perindu #pelaris buluh perindu

Pandangan Lelaki Kepada Perempuan Seksi
Bagi sesetengah lelaki, perempuan sebegini, biasanya jarang dijadikan pilihan sebagai teman hidup. Ini
Cerita Tentang Pelajaran Dalam Kelas
Murid-murid sekalian. Hari ini kita akan belajar pasal haiwan. Sebelum tu, cikgu nak
Cerita Bayi Berkaki Ayam
Semalam, aku lepak bersama seorang kawan, sudah lama tidak keluar mengeteh (minum teh)
Kuih Akok, Sangat Sinonim Dengan Negeri Kelantan
Al-kisah hikayat kuih Akok Hari ini saya nak citer sket pasal “Kuih Akok”.
  1. author

    vidadarisakura8 years ago

    er…benda2 macam ni la yg aku takut…hee

    Reply
  2. author

    .fatin nabila.8 years ago

    tanya..

    buluh perindu / minyak gadu@dagu.

    benda yg sama?

    Reply
  3. author

    goasop8 years ago

    adeh.. seram la benda2 gni. takut.

    Reply
  4. author

    yOnnA8 years ago

    err
    yonna ingat buluh betul2 tu..
    kot la dia buat air ke ape. hehe..

    ishh ntah ape2 benda ni.
    semua ni mmg tak pecaya dengan rezeki allah..

    Reply
  5. author

    Farah8 years ago

    boleh ke pakai buluh perindu tu? hehe

    was2..

    Reply
  6. author
    Author

    Encik Shino8 years ago

    vidadarisakura,
    hehehe sy takut Tuhan lg..
    😛

    fatin nabila,
    emm of course la xsama.

    minyak dagu@ minyak mati bunuh atau
    dalam bahasa Thai dipanggil ‘chanua’

    buluh perindu ni xde kaitan dengan
    mayat tp berasaskan tumbuhan

    hahaha mcm promoter lak aiii 😛

    goasop,
    hehehe seram banyak
    ke sikit? 😛

    yonna,
    hehe ntahla labuuuu..

    farah,
    sy taktau nk ckp.
    Tp ada yg pakai untuk
    eratkan hubungan suami isteri 😛

    Reply
  7. author

    -yAmEnToS_8 years ago

    bnde2 gni mujarab sbb ade perantara yg tulun.

    Reply
  8. author

    filanastasia8 years ago

    s h i n o : nice topic.. ingatkan buluh perindu tu mcm seruling.. alahai.. huhuhuh

    Reply
  9. author

    [ Eclipse ]8 years ago

    buat pe gi jumpa bomoh XD~ nakkk cari jodoh ey

    Reply
  10. author

    kikiEy8 years ago

    buluh perindu?

    ish,
    bahaya benda ni

    Reply
  11. author

    ~ mizzAmy ~8 years ago

    ~ ingatkan buluh perindu nih untuk lunakkan suara jer. rupanya, banyak jugak kegunaannya. zaman skang pun ada yg amalkan ker? ~

    Reply
  12. author

    Hanna J. Potter8 years ago

    eyh…ade eh benda ini? nani igt dulu-dulu je ade. tatau pun skrg org amalkan lagi..~

    Reply
  13. author

    hey...ini aku8 years ago

    patut la muka kau berseri2 msa jumpa ari tu..kau pkai myak bulu perindu ek?? hehehehe..

    Reply
  14. author
    Author

    Encik Shino8 years ago

    yamentos,
    yeke..? aku taktau pon.
    Rupa2nye ko amat familiar dengan
    minyak nii hehehe

    filanastasia,
    hehehe i pon ingat gtu gak

    cik Nad,
    jumpe bomoh xmain eh..
    baik g jumpe tok kadi je trusss..

    kikiey,
    bahaya kalau buat meriam kot..
    😛

    mizzamy,
    a ahh.. aku rse mcm dah silap
    bagi info.. org ckp leh lunakkan
    suara.. ermmm gtu lahh

    Hanna J.Potter,
    isk benda ni mcm Rare gak kan?
    hehe

    Dinnie,
    aku xmain lak minyak buluh2 ni..
    paling busuk wa layan BOSS PURE.
    hahahaha

    Reply
  15. author

    Riezal8 years ago

    kira buluh perindu ni agak2 kepunyaan makhluk halus Tuan puteri buluh kasap tu ker..? eh buluh betung dlm citer Pendekar Do Re Mi..?

    Reply
  16. author

    nadia-ady8 years ago

    buluh perindu? tak pernah dengar la..huhuhu

    Reply
  17. author

    NieZearm8 years ago

    aku belum pernah tengok lagi buluh perindu ni… meriam buluh ada la…

    Reply
  18. author
    Author

    Encik Shino8 years ago

    Riezal,
    hehe ntahla..
    kalau ko ade,
    jadi milik ko lahh..
    haha

    nadia-ady,
    macam dongeng je kan?
    😛

    niezearm,
    aku pon..
    taktau la yg tu
    betul ke tak?
    tapi org tu ckp
    betul.. hurmm

    Reply
  19. author

    .fatin nabila.8 years ago

    mcm promoter gak la..
    hehe`.

    Reply
  20. author
    Author

    Encik Shino8 years ago

    fatin nabila,
    hahaha 😀

    Reply
  21. author

    shameel iskandar5 months ago

    eloklah berdoa dan bertawakkal kpd Allah. ni dah macam tangkal azimat pulak ni

    Reply

Leave a reply "Khasiat Buluh Perindu"