Ayat

Ayat,5 / 5 ( 1votes )

Aku bukan bomoh atau tok batin. Cuma ingin menceritakan sesuatu yang mungkin memberikan pandangan yang berbeza. Pelbagai cara digunakan untuk mendapatkan sesuatu sama ada cara terang-terangan atau sebaliknya. Aku memperolehi ayat ini daripada seorang tua berumur lingkungan 60-an. Ayat tersebut dikenali sebagai “ayat bangkit”. Ayat ini adalah biasa diamalkan untuk mendampingi si dia.

Diamalkan sebelum tidur. Maka si pemuja menepuk bantal sebanyak 3x dan membalikkan bantal. Dengan niat agar bermimpikan si dia. Insan yang disukai.

“Tepuk bantal panggil semangat,
semangat datang dalam mimpi,
bukan aku tepuk bantal,
tapi aku tepuk roh (nama),
dengan kalimah lailahaillalah..”

Setelah ditanya dari segi kesahihannya. Ia memang berlaku dengan niat si pemuja harus yakin. Orang yang dipuja akan bermimpikan hal yang sama bersama si pemuja. Dengan erti kata lain, mereka akan sama-sama berkongsi mimpi. Namun sejauh mana kebenarannya adalah terpulang pada pandangan masing-masing. Aku no komen~

(pengamalan ajaran sesat adalah dilarang oleh agama)

Carian Berkaitan

ayat sayangku kapten mukhriz

Artikel Berkaitan

Tags: #ayat #bomoh #puja

Pandangan Lelaki Kepada Perempuan Seksi
Bagi sesetengah lelaki, perempuan sebegini, biasanya jarang dijadikan pilihan sebagai teman hidup. Ini
Cerita Tentang Pelajaran Dalam Kelas
Murid-murid sekalian. Hari ini kita akan belajar pasal haiwan. Sebelum tu, cikgu nak
Cerita Bayi Berkaki Ayam
Semalam, aku lepak bersama seorang kawan, sudah lama tidak keluar mengeteh (minum teh)
Kuih Akok, Sangat Sinonim Dengan Negeri Kelantan
Al-kisah hikayat kuih Akok Hari ini saya nak citer sket pasal “Kuih Akok”.
  1. author

    filanastasia8 years ago

    shino : lor.. bleh main tepuk-tepuk bntl ek.. ish ish ish.. tapi yg memang boleh dicuba, kalau nak bgn pagi.. andaikata jam loceng rosak.. selawat 3x then tepuk bntl, pastu niat nak bgn pukul baper.. insya-Allah tepat waktu, kita akan terbangun..

    *selalu buat time blajar dulu.. sebab liat benor nak bgn pagi.. hihihi*

    Reply
  2. author

    syzn8 years ago

    hehehe..lawak!
    (sedang gelak sorang2 kat ofis sampai abg meja sebelah perasan n dia komen lps bc, “mimpi pun boleh sama eh?” hehehe

    Reply
  3. author

    diya8 years ago

    😀

    btw, thanks singgah blog diya 🙂

    Reply
  4. author

    AyAres8 years ago

    kawe selalu tepok dahi kalu nak tido..

    ayat kawe..

    “tepok dahi panggil semangat,
    semangat datang esok pagi..
    bawak duit berkoyan-koyan..
    buat bayar utang ptptn…
    aduh..banyaknya utang..”

    nescaya org ptptn tak jadi tulis surat utk mtk hutang….

    hahaahhaaa

    Reply
  5. author

    filanastasia8 years ago

    ayares : hahaha.. berjaya tak? fila pun nak try ler.. surat dok dtg mintak utang ni..

    Reply
  6. author
    Author

    Encik Shino8 years ago

    filanastasia,
    Sama ah sy pun wat gtu gak mase study dlu sebab
    susah nak bgun awal time kelas kol 730am..
    sekarang dah tak main tepuk2 lagi. 😛

    Jangan main2 wey..kan makan diri..haha

    syzn,
    Haha gelakla wey..
    kan ade orang test kat awk,
    baroo tau hahaha~

    diya,
    Nape? terkedu seribu makna..
    adakah anda juga mengamalkannya?
    haha 😛

    ayares,
    Kalo main tepuk dahi berat ah tu..
    lama2 jadi keling..
    duk main “aiya2..” haha

    Reply

Leave a reply "Ayat"